Weer een super bijzonder geslaagde editie van Dwars deur Zelhem.

Het thema Typisch André was duidelijk herkenbaar bij zowel fietsers als bedrijven als de acts onderweg.
Van de bijna 1000 deelnemers kwamen er o.a. Willempjes dhr. En mevr. De Bok en bak bloemkolen en nog vele Andrées voorbij. Maar ook een echte viool op de bagagedrager of een doosje viooltjes. Hazes uiteraard volop en zelfs André Kuipers fietste zijn rondjes door Zelhem
Vanuit DDZ waren er diverse acts onderweg m.m.v. Toneelgroepen met het Bim Bam lied of de Padvinders. Een hoogtepunt was de Finish in de prachtig verlichte Kerk. Belangeloos bouwde HeCa geluidstechniek de Kerk om in een verlicht theater waar dansers van Dansstudio Berentsen ruim 2 uur lang Walsend rond gingen onder begeleiding van onze eigen André Genior Rieu.
Na afloop gratis Tosti’s gebakken door de Tosti Girls met muziek van Dweilorkest niet Zoegen Maor Blaozen, en de afsluiting met de band Popjandorie met mooie jaren 80-90 muziek.
40 bedrijven en locaties waren al lang bezig met de voorbereidingen, en dat was duidelijk te zien. Geweldige demonstraties proeverij snoeverij van alles.
Je kan er een boek over schrijven maar kijk op de website van DDZ en de FB pagina’s van diverse mensen en je krijgt een indruk van dit grote feest.
Dwars Deur Zelhem zoveel meer dan alleen fietsen!!
Het feest ging door tot 11 uur maar om iets voor 12 echt te laatste mensen gevraagd naar huis te gaa.
Op een bepaald moment stond het plein zo vol met fietsen dat het verkeer er bijna niet meer doorheen kan.
GEWELDIG of hoe met je zo’n avond omschrijven?
Op een bepaald moment sta ik met een vrouw te praten. Oh het was allemaal zo geweldig, alleen het koste wel heeeeel veeel uren werk om het zo voor elkaar te krijgen. Dat liep eigenlijk wel helemaal uit de hand enz. enz.
Dan lees ik op FB dat Lejon, en toen dacht ik oeps) al om 7.30 hier bij de Hoornstra is voor overleg voor DDZ en ik denk hij gaat naar zijn werk. Ik zeg Maar dan bent u de vrouw van Lejon??
Maar inderdaad het heeft gloeperts veel uren gekost maar het is weer een groot geslaagd feest geworden.
Namens ons allemaal, Ellen Arno Edwin Lejon Evenard en Arjan de 6 van DDZ bedankt voor het samen maken van één groot feest in ons mooie dorp.
Arjan Berendsen
teamlid werkgroep DwarsDeurZelhem
